El Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH) és un trastorn neurobiològic que implica un desenvolupament inadequat del nivell d’atenció, hiperactivitat i impulsivitat que interfereix significativament en l’aprenentatge, l’adquisició d’hàbits i l’adaptació del nen a l’entorn social i
familiar.
Els símptomes es manifesten en diferents activitats i àrees, essent una de les causes més freqüents de fracàs escolar.
Un diagnòstic precoç i fiable permet millorar la qualitat de vida dels afectats i de les seves famílies.
El diagnòstic clàssic del TDAH es basa en dades clíniques, mitjançant la detecció de símptomes d’inquietud motora, impulsivitat i manca d’atenció que són presents de forma persistent en el nen i que interfereixen clarament en el seu funcionament acadèmic, social i familiar.
El desenvolupament tecnològic i científic recent permet aplicar un nou paradigma al diagnòstic del TDAH mitjançant l’estudi del procés d’atenció visual i la resposta a diferents estímuls.
La metodologia que utilitza l’ACAP aporta dades més objectives al diagnòstic, portat a terme mitjançant els protocols actualment requerits, millorant-ne així la fiabilitat.
Aquesta metodologia, desenvolupada per Braingaze (Universitat de Barcelona), ha estat validada a l’Hospital de Mataró. Fruit de la publicació a revistes d’impacte científic, recentment TV3 Televisió de Catalunya ha emès aquest vídeo als seus informatius. Us convidem a veure’l per tal d’entendre les bases d’aquest mètode.
A més de desenvolupar la seva activitat en l’àmbit clínic, l’ACAP també segueix treballant en la recerca i desenvolupament científic per tal de continuar millorant els processos de diagnòstic itractament en relació al dèficit atencional.